نتایج جستجو برای عبارت :

تکثر

وقتی ما رو صدا می زنی باهم، حس میکنم داری اجزای وجودت رو صدا می زنی. ان شاءالله که تکثر و پریشانی و ناهمسویی این دو جزء از وجودت، تو زو پریشان نخواهد کرد، پذیرفته ام باهمه عشقی که از تو در دلم رخ داده، تو مال خدایی و مادر بودن من تنخا فرصتی برای رشد من و امتحانی از سوی خدا برای منه
و اینکه عشق رو درک کنم و عشق نادیده ز دنیا نروم
برای تو عاقبتی عاشقانه و عارفانه و متعالی از خدا خواسته ام. تو باید با عشق حقیقی آشنا بشی، و از مشق وحدت در عشق پاک و عمی
وقتی ما رو صدا می زنی باهم، حس میکنم داری اجزای وجودت رو صدا می زنی. ان شاءالله که تکثر و پریشانی و ناهمسویی این دو جزء از وجودت، تو زو پریشان نخواهد کرد، پذیرفته ام باهمه عشقی که از تو در دلم رخ داده، تو مال خدایی و مادر بودن من تنخا فرصتی برای رشد من و امتحانی از سوی خدا برای منه
و اینکه عشق رو درک کنم و عشق نادیده ز دنیا نروم
برای تو عاقبتی عاشقانه و عارفانه و متعالی از خدا خواسته ام. تو باید با عشق حقیقی آشنا بشی، و از مشق وحدت در عشق پاک و عمی
- تسلط استیت سلبی - ‌.( نیاز مبرم ما و نیاز تاریخ ما به احیا و استخراج پروژه تاریخی خویش و نه احیایی به مثابه مناسِک! )تبارشناسی - نحله های مخلتفی از تشیع در تاریخ زیست کرده‌اند ( تشیع کلامی ، تشیع انقلابی) و سرانجام کلامیون سازوکار استیت خودش را رقم میزند و از جایگاه همراهی با استیت های طول تاریخ خود به مقام استیت نائل میشود.از آن سو تشیع انقلابی به عنوان دیگر ‌خوانش ، در این رفت و آمدِ استیتِ سلبی ، مصادره و یا حذف میشود.روح تشیع انقلابی ایجاب
 
 
انسانی که "درونش" خالی باشد از خداوندخواسته یا ناخواسته متوجه "بیرون" خواهد شدوقتی متوجه بیرون شد، محو در "تکثر" خواهد شدوقتی محو تکثر شد، مست "شهوات" خواهد شدوقتی مست شهوات شد، از "راه" گم خواهد شدوقتی از راه گم شد؛تشخیص "حق و باطل" برایش دشوار خواهد شد
....................
الهی! خالی از نورم مکن، دورم نکن...
.....................
مردم زیادند و پر توقع و خدا یکى است و سریع الرضا.
پس تو او را راضى کن، دیگران چیزى نیستند
«ءَ ارْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَیْرٌ امِ اللّ
آقای بغلدستی می‌پرسد که چطور باید توی اینستاگرام استوری گذاشت. من کمی به صفحه‌‌ی موبایلش خیره می‌شوم و می‌گویم ببخشید تا حالا استفاده نکرده‌ام، و بلد نیستم. چپ‌چپ نگاهم می‌کند و می‌گوید که من یعنی جوان هستم و باید این چیزها را بلد باشم. و چند دقیقه بعد می‌پرسد که این کون بزرگ چیست که من دارم و چرا یک فکری به حالش نمی‌کنم و من یعنی جوان هستم و باید بدنم اوستا باشد. چرا یک اقدامی، یک تلاشی، یک حرکتی در جهت کوچک کردن این زشتیِ بزرگ که در کن
آقای بغلدستی می‌پرسد که چطور باید توی اینستاگرام استوری گذاشت. من کمی به صفحه‌‌ی موبایلش خیره می‌شوم و می‌گویم ببخشید تا حالا استفاده نکرده‌ام، و بلد نیستم. چپ‌چپ نگاهم می‌کند و می‌گوید که من یعنی جوان هستم و باید این چیزها را بلد باشم. و چند دقیقه بعد می‌پرسد که این باسن بزرگ چیست که من دارم و چرا یک فکری به حالش نمی‌کنم و من یعنی جوان هستم و باید بدنم اوستا باشد. چرا یک اقدامی، یک تلاشی، یک حرکتی در جهت کوچک کردن این زشتیِ بزرگ که در ک
بسم الله الرحمن الرحیم.سالها قبل گاه به گاه اهل نوشن بودم، نوشته هایِ زرد. لابد هیجان دوران بلوغ و نوجوانیِ پیش از جوانی! گذشت، ننوشتم... داشت فراموشم میشد. پناه آوردم به شبکه های مجازی، آن موقع پیام رسان ها به اندازه حالا توع و تکثر نداشتند.یک لاینی بود و اینستاگرم و فیسبوک... و کمی هم گوگل پلاس!پلاس را که بستند، لاین هم نچسب شد، کسی هم نبود آنجا... (همین الان یادم آمد از یکی از بستگان خواسته بودم اسکرین شاتی بگیرد از پست های لاینم! کسی که احتما
آیا تا به حال این جمله را شنیده اید ؟
مهم ترین عامل بیماری مایعات است !
مطمئنا نشنیده اید ؛ الان هم پیش خودتون میگید این حرف مزخرف مال چه کسی است.
اما اگر ازتون بپرسم نظرتون راجع به جملات زیر چیه ؟ میگید کاملا درسته و عقلانی هم هست .
انسان باید روزانه 8 لیوان آب بخورد !
یک سوم بدن انسان را آب تشکیل داده و باید زیاد آب مصرف کنیم !
 
کلیه های انسان در اثر بی آبی خشک خواهد شد !
اگر کم آب بخوریم دچار سنگ کلیه میشویم !
دیابتی ها باید صبح ناشتا سه لیوان آب ب
انواع ویروسهای کامپیوتری
ویروس کامپیوتری چیست؟ ویروس
کامپیوتری یک بد افزار میباشد که زمان اجرا شدنش شروع به تکثیر از خود
میکند. یا اینکه دیگر برنامه ها را ویرایش کرده و به خود آلوده میکند.
معمولا هر داده ای شامل فایلها و Boot Sector و حتی خود Hard Drive میتواند
ویروسی شود. کار ویروسهای کامپیوتری اشغال نمودن هارد دیسک یا پر کردن RAM
و یا استفاده بیش از حد از CPU میباشد. همچنین میتوانند به فایلها صدمه
بزند یا کارهای آزار دهنده دیگری را از قبیل نمایش پیا
سرفصلها :
اعتبار مراجع خبری در فضای مجازی
توسعه کاربردهای سخت افژار
رایانه
اسکنر
پرینتر
تلویزیون 
گیرنده دیجیتال
ماهواره
کنترل والدین
جدا کردن یوزر والدین از کودکان و مهمان در  رایانه مشترک خانواده
استفاده از ربات در فضای مجازی 
لزوم ربات سازی برای کار فرهنگی یا تاثیر گذار
جواب دادن به ربات به امید خسته کردن او و تمام شدن مطالبش بی معنی است
تشکر رییس جمهور آمریکا به معنای توجه او به مخاطبانش نیست، ربات است
لزوم آشنایی با قوانین
برای مقاب
آیا تا به حال این جمله را شنیده اید ؟
مهم ترین عامل بیماری مایعات است !
مطمئنا نشنیده اید ؛ الان هم پیش خودتون میگید این حرف مزخرف مال چه کسی است.
اما اگر ازتون بپرسم نظرتون راجع به جملات زیر چیه ؟ میگید کاملا درسته و عقلانی هم هست .
انسان باید روزانه 8 لیوان آب بخورد !
یک سوم بدن انسان را آب تشکیل داده و باید زیاد آب مصرف کنیم !
کلیه های انسان در اثر بی آبی خشک خواهد شد !
اگر کم آب بخوریم دچار سنگ کلیه میشویم !
دیابتی ها باید صبح ناشتا سه لیوان آب بخ
شاید با وجود انبوه کارهای روزمره، وبلاگ نویسی کار زمان بری به نظر برسد اما این کار مزیت ها و فرصت های گوناگونی به همراه دارد.
نخست اینکه می توانید در وبلاگ مهارت هایتان را توصیف و قدرت تفکرتان را تقویت کنید و باعث می شود برای توسعه ی مهارت هایتان تلاش کنید.
شاید مزایای وبلاگ نویسسی را بتوان اینگونه برشمرد:
ــ رهایی از محدودیت و قید و بند سانسورــ پنهان نگهداشتن هویت نویسندهــ افزایش تفاوت ها و سؤال ها و رشد هویت های فردی با تکثر و تکثیر دیدگا
آیا تا به حال این جمله را شنیده اید ؟
مهم ترین عامل بیماری مایعات است !
مطمئنا نشنیده اید ؛ الان هم پیش خودتون میگید این حرف مزخرف مال چه کسی است.
اما اگر ازتون بپرسم نظرتون راجع به جملات زیر چیه ؟ میگید کاملا درسته و عقلانی هم هست .
انسان باید روزانه 8 لیوان آب بخورد !
یک سوم بدن انسان را آب تشکیل داده و باید زیاد آب مصرف کنیم !
کلیه های انسان در اثر بی آبی خشک خواهد شد !
اگر کم آب بخوریم دچار سنگ کلیه میشویم !
دیابتی ها باید صبح ناشتا سه لیوان آب بخ
اینکو ترمز کلمه‌ای که از ترکیب سه کلمه انگلیسی «International Commercial Terms» به معنی اصطلاحات بین‌المللی بازرگانی شده‌است. هدف از اینکوترمز ارائه مجموعه‌ ای از مقررات بین‌المللی برای تفسیر متداول‌ترین اصطلاحات مورد استفاده در تجارت خارجی است؛ به این ترتیب از تکثر تفسیر این اصطلاحات در کشورهای مختلف پرهیز می‌شود یا حداقل تا میزان زیادی کاهش می‌یابد.
ادامه مطلب
 علی مهدوی (سردبیر)
 
بالاترین منصب دینی در جامعه، مرجعیت است.مرجعیت و زعامت شیعیان بخاطر جایگاه خاصی که دارد، طی قرون متمادی و از همان ابتدا دستخوش نفوذ دشمن، حرص بر ریاست‌طلبی و انواع آمال نفسانی بوده است؛ کما اینکه مراجع حقیقی نیز همیشه از مقام و منصب و موقعیت، فراری بوده‌اند. لذا این بیداری زعمای دین و بصیرت مردم بوده است که توانستند اعلم علما را بر کرسی ریاست دینی تشیع بنشانند و قوت و اقتدار مرجعیت را از هرگونه آسیب و ناهنجاری مصون نگ
یکی از ابعاد پیچیدگی
مسائل و آسیب‌های اجتماعی، عدم اتفاق نظر بین صاحب‌نظران در خصوص ابعاد آن
مسئله است. بخشی از این عدم اتفاق نظر ناظر به علل شکل‌گیری یک آسیب، تقدم
و تأخر علل و سلسله تأثیر روابط بین آنها، نحوه مداخله‌گری، ارائه راهکار
و... است. البته این موضوع تا حدی بدیهی است، اما آنچه در اینجا جذاب خواهد
بود دانستن این موضوع است که عدم توافق در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی
تا جایی است که نه تنها موضوعات گفته شده را متعدد و متنوع می‌
جمهوری ازبکستان انتخابات نمایندگان مجلس عالی (پارلمان) و شوراهای محلی- «کنگاش ها» را در تاریخ 22 دسامبر 2019 برگزار می‌کند.
 
ا​​ین انتخابات پارلمانی با شعار «ازبکستان جدید- انتخابات جدید» برگزار می‌گردد که در این انتخابات شهروندان ازبکستان نه‌تنها نمایندگان مجلس عالی بلکه نمایندگان محلی- کنگاش‌ها را نیز انتخاب می‌کنند. در ازبکستان که وارد مرحله دموکراتیک توسعه خود شده است، پویش انتخاباتی جدیدی در مورد انتخاب نمایندگان پارلمان جدید و
چهار نفر ائتلاف + یک خاوری
با سلام خدمت تمامی سروران عزیز؛
زمان بسیار محدودی تا تصمیم گیری نهایی باقی مانده لذا راهکاری که با توجه به جمیع جهات به ذهن ناقص بنده رسیده رو بررسی بفرمایید و اگر مقبول افتاد به تمامی دوستان غایب اطلاع رسانی بفرمایید.
قضیه اول : همه می دانیم که بخاطر پراکندگی و تکثر آراء، رأی دادن به افراد مختلف نهایتا هم برای اعتبار نامزد مربوطه و هم اعتبار طایفه بسیار آسیب رسان است.
قضیه دوم : هر یک از ما حداقل یک نفر از نامزدها بر
ممکن است این پرسش پیش آید که چنان که گفته اند آثار و احکام مختلفند، زیرا مثلا آثار و احکام آتش احراق و اشراق و گرمى است، در صورتى که آثار و احکام آب سیلان و رطوبت و خنکى است و به همین قیاس است سایر اشیا که آثار و احکامشان با یکدیگر مختلفند، در صورتى که وجود حق یک حقیقت است که در آن به هیچ وجه اختلاف و تباین نیست، پس چگونه مبدأ این همه آثار متضاد و متباین مى شود و در یک زمان به صورت همه آنها ظاهر و در یک آن با همه آنها مقارن مى گردد؟
در پاسخ این پرس
دانلود تحقیق درباره پلورالیسم (کثرت گرایی دینی)
پلورالیسم (کثرت گرایی دینی) فرمت فایل: docx تعداد صفحات: 20 چکیده معانی پلورالیسم پلورال rlm; در لغت، به معناى جمع، جمعى، متکثر و چندگانه است وپلورالیسم به معناى تکثر، چند گانگى، آیین کثرت،کثرت rlm;گرایى، تعدد مقام، تعدد شغل و شرک فلسفى است.براى پلورالیسم دینی rlm; ...
دریافت فایل
 
جایگاه استفاده از سنگ در پروژه های ساختمانی
 
 
استفاده انسان از سنگ های ساختمانی  و تزئینی سابقه ای به قدمت اولین بناهای ساخته شده دست بشر دارد و انواع مختلف و متنوع سنگ های تزئینی به لحاظ ساختاری و مشخصات فیزیکی و شیمیایی و نیز از نظر تنوع رنگ و پارامترهای همگن نظیر مقاومت فشاری و جذب آب و مدول الاستیسیته توانسته ضمن جذب سلائق مختلف، نیاز بشر از لحاظ ماندگاری و دیرپایی و استفاده در قسمت های مختلف بنا تامین نماید. از طرفی نگاهی به سنگ و فر
1.  چند دهه است که راه‌اندازی کلاس‌های تجزیه و
ترکیب در دستور کار برخی مدارس و حتی گروه‌هایی قرار گرفته که آشنایی با ادبیات
عرب را مدّ نظر قرار داده‌اند. طبعاً طلبه‌های زیادی دربارۀ لزوم و یا عدم لزوم
شرکت در این کلاس‌ها می‌پرسند و این بنده همیشه اصرار داشته و دارم که برای این
کار باید یک «مغنی اللبیب» خوب آن هم با همۀ 8 باب
آن را درس گرفت (همچون همیشه تاکید می‌کنم که: «مغنی اللبیب» و نه هیچ «مغنی» دیگری)
و مباحثه و سپس به طور مکرّر تدریس کر
من کودکی فوق‌العاده‌ای داشته‌ام. مادرم زن دانایی بود که قبل از دوران مدرسه در خانه به من خواندن و نوشتن را یاد داد. همیشه برایم کتاب می‌خواند و خیلی زود من با کتاب، خواندن و نوشتن انس گرفتم. بیشتر ساعات روز را در کتابخانه‌ی مادرم و در کنار او می‌گذراندم. بوی کتاب‌ها و عطر دست‌های مادرم، موهای همیشه بافته‌اش، لبخند‌ و نوازش‌هایش همیشه در حافظه‌ی چشم‌هایم زنده‌ است. مادرم عصرها پشت پیانو می‌نشست و گوش مرا با بهترین‌ قطعات موسیقی کلا
یکی از عواملی که سبب رشد جمعیت استرالیا می‌شود، مهاجرت است.
نرخ رشد جمعیت استرالیا از اواسط دهه‌ی 2000 به این سو افزایش قابل توجهی
داشته است. آمارها نشان می‌دهد 64 درصد از افزایش رشد جمعیت این کشور، به
دلیل مهاجرت شهروندان کشورهای دیگر به استرالیا بوده است.
طبق
گزارش‌های اداره‌ی آمار استرالیا، جمعیت این کشور در سال 2019 به 09/25
میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که نتایج سرشماری‌های سال 2011 نشان
می‌دهد جمعیت استرالیا در آن سال، 5/21 میلیون
یاسا در مغولی به معنای حکم و فرمان و نیز مجازات و تنبیه است . در متون منثور تاریخی عهد مغول و تیموری ، ترکیبات اسمی و فعلی و وصفی آن فراوان دیده می‌شود که از آن‌جمله می‌توان به : یاسانامه ، به یاسا رسیدن ، یاسا فرمودن ، یاسا نوشتن و ... اشاره کرد که بسیاری از این گروهِ واژگانی از نظر معنا و مفهوم با یکدیگر نزدیک و مترادف هستند اما ترکیبات آنها با تنوع و تکثر بکار رفته است .
از ماندگارترین ترکیبات یاسا "به یاسا رسیدن" به معنی اعدام شدن است . قانون
نشانه‌های وجود تو کم‌کم در ظاهر مادرت آشکار می‌شود.این را از غذا خوردنش، اضافه وزن پیدا کردنش و لباس‌هایی که پشت هم به قامتش تنگ می‌شوند می‌فهمیم. آمدن تو به این جهان جدی است. ببین چقدر ساده و مسخره به دنیا می‌آیی. ناگهان از عدم متولد می‌شوی. فقط نه ماه فاصله است بین نیستی و هستی تو در این جهان.تو در کشاکش فهمیدن درستی ِ جهان با خودت و جهان اطرافت هزار بار درگیر می‌شوی. احتمال می‌دهم برایت چنین باشد. پدربزرگ و مادربزرگت متشرع‌اند، مادر
 * مصاحبه
با سلام وادب
استادابراهیم زاده در صورت صلاحدید درموارد ذیل توضیح و شرح لازم را ارائه نمایید
در مورد پی آمدهای مثبت پلورالیسم دینی، کدام است؟ آیا این پی آمدها در دین اسلام به دست نمی آید؟
تفاوت جامعه ی اسلامی با جامعه ای که در آن، پلورالیسم دینی پذیرفته شده است، چیست؟
بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام و ارزوی سلامتی وتوفیق روز افزون
پلوآر بمعنای تکثر گرایی است
پلوآریزم دینی ، تکثر درنحوه ی اجرای  فرعیات است.  وگرنه خدا یکی است وهدف ان
در قرآن بجز نام الله نامهای متعددی برای خداوند ذکر شده و حتی دعوت به این هم شده که خدا را با نامهای نیکش بخوانید:
وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَاو برای خدا نامهای نیکی است خدا را با آن بخوانیداستفاده از واژه "الله" برای خدا در قرآن بخاطر جامعیت این اسم هست.یعنی همه آن اسمهای نیکی که در قرآن برای خدا منظور شده در کلمه الله جمع و خلاصه میشود و به این دلیل به آن "اسم اعظم" یا "اسم جلاله" هم می گویند.این نامهای نیک (اسماء الحسنی)
«جایگاه تمدن زایی یا تمدن سازی؟»
۱. با توجه به این‌که دوران حضور فرا روایت‌ها تمام شده و در غرب هیچ فرا روایتی میدان‌دارِ افکار نیست و با حضور تکثر در افکار که جنبه‌ی یونیورسال‌بودن غرب را به حاشیه برده، می‌رود تا نسبت به ادامه‌ی تمدنی تمامیت‌خواه به نام تمدن غربی، تجدید نظر شود، می‌توان به آینده‌ای دیگر که آن آینده امکان دارد ادامه‌ی تمدن غربی نباشد؛ فکر کرد.
۲. در بستر تکثر افکار، غرب‌شناسیِ ملت‌های اصیل برای درک جایگاه خود تا حد
در یکی
از کتب روش شناسی علمی[1]آمده
است: «کثرت گرایی مانند مارکسیسم به نحو روزافزونی ، کلیسایی گسترده شده است
-منظور وجود دیدگاه های مختلف درون یک نظریه یا پارادایم مانند مارکسیسم می باشد-.
کثرت گرایی هیچ نظریه فراگیری را ارائه نمی کند.» پرواضح است که تعابیر «کلیسای
گسترده» و «عدم وجود نظریه فراگیر» توسط نویسندگان کتاب، در معنای کاملاً منفی به
کار رفته است و اساساً  بیانگر نوعی تشتت
نظری در دو مشرب فکری ِ «مارکسیسم» و «تکثرگرایی» ست. در واقع
یکی از راه های رشد و پیشرفت جوامع، تکثّر کار و فعالیت اقتصادی است.
فارغ از رسالت دولت ها، مردم نیز در تحقق این امر نقشی اساسی دارا هستند. گردش
سرمایه، راهی درست و تأثیرگذار در رونق اقتصادی جوامع است. بسیاری از ثروت ها در
حالتی راکد به سر برده و نفعی از آن عاید دیگران نمی شود:
"انسان از خود چیزی دردناک تر از مال صامت (پول نقد یا طلا و
نقره) بر جای نگذاشت. راوی پرسید: پس چه کند؟ امام فرمود: آن را در تولید باغ و
مزرعه یا خانه به کار گیرد."1
به کار گیری ا
رییس می گوید پروفایل هایمان را فعال کنیم. باید نشانی های ایران را پاک کنیم و از دوستان ایرانی صفحه مان دیسکانکت شویم. چرا؟ چون با ما کار نمی کنند، وقتی ایرانی هستیم. وقتی روسری داریم یا وقتی ریش گذاشته ایم. همان کالا را عرضه می کنیم و همان کیفیت را مهیا کرده ایم، اما این بار در یک ویترین آلمانی نشسته ایم و با چشمهای آبی به جهان نگاه می کنیم.عجیب است. خنده دار است.
خنده دار تر، من هستم. که گاه روسری ام را سفت می چسبم و گاه به کناری می اندازمش. ایا
دنیای ماکت ماشین،  یا مدلهای کلکسیونی، در واقع بسیار پیچیده تر از آنست که بنظر می رسد.  
 هنگامی که به یکی از اعضای کلکسیون خود نگاه می کنید،  شاید باورتان نشود که یک ماکت،  حاصل کار چند قالب و تجهیزات ریز و درشت و البته نیروی کار متخصص بیشماریست،  که قبل از مرحله رنگ آمیزی و مونتاژ،  حاصل کارشان، با هم آمیخته شده و این محصول صنعتی / هنری را،  خلق کرده اند.
شاید در همین رابطه ذکر یک مطلب ،  که البته زیر بنای نگارش  این مقاله است،  خالی از لطف ن
 طرح
مساله
تمامی راه‌حل‌هایی را که
اروپاییان برای حل مشکلات رفته‌اند، می‌دانیم؛ اما دلیل اجرا نشدن آنها را خیر.
نمی‌توان مشکل را به ندانستن راه‌حل‌ها نسبت داد؛ مثلا متخصصان بانک
مرکزی آگاهند که چطور باید تورم ایران به زیر ۵ درصد برسد، اما در
اجرا به بن‌بست می‌خورند. شاید تعبیر عباس آخوندیدقیق باشد که ایران در طول
دهه‌های متوالی مشکل تصمیم‌گیری دارد. به این معنی که سیاست‌ورزی و سیاست‌گذاری در
ایران ممکن نیست. مثال‌های اخیرش، مو
سرفصل ها

1. اعتبار مراجع خبری در فضای مجازی

2. توسعه کاربردهای سخت افزار
1. رایانه

2. اسکنر
3. پرینتر
4. تلویزیون
5. گیرنده دیجیتال
6. ماهواره

3. کنترل والدین

1. جدا کردن یوزر والدین از
کودکان و مهمان در  رایانه مشترک خانواده

4. استفاده از ربات در فضای مجازی
1. لزوم ربات سازی برای کار
فرهنگی یا تاثیر گذار
2. جواب دادن به ربات به
امید خسته کردن او و تمام شدن مطالبش بی معنی است.
3. تشکر رییس جمهور آمریکا
به معنای توجه او به مخاطبانش نیست، ربات است.

5. لزو
یکی از ویژگی شهر این است که تنوع در مناسک و آیین های دینی ایجاد می کند و این تنوع در میدان های تولیدِ فرهنگ به اشکال مختلف در شهر متکثر می شوند. به عبارتی شهر ها امکان تکثر فرم ها – صورت بندی ها – و سبک های دین داری را برای مردم فراهم می کنند. به نوعی ما با تنوع دین – پیچیده شدن الهیات دین – و ظریف سازی عقاید و آیین های دینی در شهر ها مواجه هستیم؛ در واقع کمتر در شهر آن نوعِ سادگیِ دین داری در روستا را شهود می کنیم.
 
منشاء جوامع انسانی منشاء دینی
چند وقت پیش پادکست رادیو مرز گوش می دادم، موضوعش درباره
غیرتهرانی ها بود. رادیو مرز هربار موضوعی انتخاب می کند که محل اختلاف بین آدم
هاست و ممکن است باعث فاصله بین آنها شود.
ذهن ما برای ساده سازی همه چیز  دسته بندی هایی بسیار سطحی از مسائل انجام می
دهد  و باعث می شود که به تدریج ما مساله
ساده شده را به عنوان واقعیت بپذیریم در حالی که واقعیت ندارد یا در خوش بینانه
ترین حالت تنها قسمتی از واقعیت است. مثلا اینکه مردها یا زن ها جور خاصی فکر یا
رفتا
 دانلود کتاب عقود معین ۲ کاتوزیان
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منابع کنکور ارشد حقوق خصوصی سال92 - دانشجوی حقوق - blogfairanilaw.blogfa.com › post Translate this page حقوق مدنی شش ( عقود معین قسمت الف ) : دکتر ناصر کاتوزیان. حقوق مدنی هفت ... برای دانلود این جزوه اینجا را کلیک کنید. کتاب مدنی هشت دکتر ... را کلیک کنید. کتاب دو جلدی زرد رنگ مدنی مدرسان شریف بعد از مطالعه منابع اصلی به عنوان مرور فو
سرفصل ها

1. اعتبار مراجع خبری در فضای مجازی
2. توسعه کاربردهای سخت افزار
1. رایانه

2. اسکنر
3. پرینتر
4. تلویزیون
5. گیرنده دیجیتال
6. ماهواره

3. کنترل والدین

1. جدا کردن یوزر والدین از
کودکان و مهمان در  رایانه مشترک خانواده

4. استفاده از ربات در فضای مجازی
1. لزوم ربات سازی برای کار
فرهنگی یا تاثیر گذار
2. جواب دادن به ربات به
امید خسته کردن او و تمام شدن مطالبش بی معنی است.
3. تشکر رییس جمهور آمریکا
به معنای توجه او به مخاطبانش نیست، ربات است.

5. لزوم
تعریف فرهنگ          

تایلور این بود: "فرهنگ یا تمدن... کلیت درهم تافته ای
ست، شاملِ دانش، دیـن، هنـر، قـانون، اخلاقیـات، آداب  ورسوم و هر گونـه توانـایی و عـادتی کـه آدمـی
همچـون عضـوی از جامعـه بـه دسـت می آورد(رک.آشوری،1386:36:38:39:47). سلامت و دیمومت یک فرهنگ و تمدن در گرو فرهیختگیِ  اوج یافته اش نیست، بلکه بر تعادل ِ بخردانۀ
نیروهایِ فعال  و زندۀ موجود در آن استوار
اسـت. هـر چـه مرکـز ثقـلِ موجود در این فعالیت زنده، ژرف تر و متعادل تر باشد ،
پا
بسم الله الرّحمن الرّحیم
یکی از نیازهای جامعه امروز ما پاسخگویی علوم اسلامی به شبهات تربیتی مردم است. در مسائل مستحدثه از علومی مثل فقه و کلام و اخلاق اسلامی توقع می‌رود که با نگاهی واقع بینانه و عامه فهم این مشکلات را حل کنند. این که جامعه امروز ما با دغدغه‌ای مثل حجاب اختیاری از سوی جوانان روبرو می‌شود، علتش جز این نیست که ما در عرصه فقه تربیتی کم کاری کرده‌ایم. ما می‌توانستیم نظام تربیتی خودمان را به گونه‌ای درست کنیم که امروزه به جای
مهدی مهریزی می‌گوید:
� قلمرو دین تا
کجاست؟
حدود ۱۵
روایت در مورد نوروز وارد شده است. در بحث کلامی دو سؤال مطرح است: اصلاً جزء
رسالت دین هست که وارد این مقوله بشود؟ قلمرو دین تا کجاست؟ پرداختن به سعد و نحس
بودن روزها بر عهده دین است؟ مرحوم مجلسی در بحار یک جلد را به مسائل این‌چنینی
اختصاص داده است. آیا این مقولات در حوزه دینداری است؟ سؤال دوم این است که دینی
که ادعای جهانی بودن دارد می‌تواند همه این فرهنگ‌ها را نفی کند یا نمی‌تواند؟ 
● پاسخ
** حقیقت لیلة القدر **

به عقل می گویند روز، به نفس می گویند شب. بحث لیل القدر در اینجا برایتان حل شود. به عقل می گویند روز، یوم الجمع. قلب یا نفس را می گویند شب. لیله. جبرئیل، لیله القدر هست. عقل اول، یوم الجمع هست. یوم می گویند چون که در روز یک نور واحد می تابد. وحدت است. وحدت را ازش تعبیر می کنند به روز یا یوم. این نور به جبرئیل می تابد ازش متکثر می شود. این تکثر چون چیز خوبی نیست ازش تعبیر می کنند به شب.
کثرت خوب نیست وحدت خوب هست. وحدت چون با خدا سنخی
** حقیقت لیلة القدر **

به عقل می گویند روز، به نفس می گویند شب. بحث لیلة القدر در اینجا برایتان حل شود. به عقل می گویند روز، یوم الجمع. قلب یا نفس را می گویند شب. لیله. جبرئیل، لیلة القدر هست. عقل اول، یوم الجمع هست. یوم می گویند چون که در روز یک نور واحد می تابد. وحدت است. وحدت را ازش تعبیر می کنند به روز یا یوم. این نور به جبرئیل می تابد ازش متکثر می شود. این تکثر چون چیز خوبی نیست ازش تعبیر می کنند به شب.
کثرت خوب نیست وحدت خوب هست. وحدت چون با خدا سنخ
تاریخ نگاری
علم و تاریخ همسانی‌های بسیاری دارند. هر دو می‌کوشند امر نامشهود را نشان دهند. هر دو با مسائلی دست به گریبان‌اند. هر دو جویای حقیقت هستند. هر دو می‌کوشند داده‌های فراروی خود را به درستی توصیف نمایند. هر دو به دنبال علل چیزها هستند. هر دو می‌کوشند پدیده‌ها را تبیین کنند. هر دو نوعی استقرا را انجام می‌دهند و هر دو از تعمیم‌های به دست آمده استفاده می‌کنند. و در آخر می‌توان گفت هر دو به دنبال حدس و ابطال هستند. به روایت دیگر آزمایش
علی سلطانی می‌نویسد:
هر امری، به محضی که انسانی می‌شود و به فوریتی که خاک زمین و غبار زمان بر تن آن می‌نشیند، به رنگِ تنوع و پیچیدگی انسان، دچار تنوع و تکثر می‌شود. حتی اگر آن امر، الوهی و قدسی هم باشد، باز در آیینه انسان و زمان و مکان رنگ تعلق و اقتضائات تاریخی می‌پذیرد. به این منطق، دین به عنوان امری ”الوهی“ ــ از نظر آنهایی که به آن معتقدند و چنین اعتقادی دارند ــ وقتی برای انسان نازل می‌شود و در ذهن و ضمیر او می‌نشیند، ناگزیر است که ”ا
مرکزیت
یافتن فرهنگ، یعنی زیربنا و مرکز ثقل یک جامعه را، فرهنگ آن در نظر بگیریم.
در گذشته، مرکزیت حول محور های مختلفی قرار می گرفت، در رویکردهای قدیمی تر، مرکزیت
با سلطه و نیروی نظامی هر جامعه بود، و هنگامی که مارکس نظریات خود را بیان کرد،
مرکزیت در مطالعات جامعه شناختی کم کم به اقتصاد کشیده شد. رویکرد مارکس در مرکزیت
دادن به اقتصاد، بیشتر مطالعات قرن بیستم میلادی را تحت سیطره قرار داده است و برای
شناخت جوامع، جنبش ها و تحولات اجتماعی، اولین
فرزندم:
جایی میخواندم که در خانواده نه زن سالاری موضوعیت دارد و نه مرد سالاری و نه حتی شایسته سالاری...
بلکه در خانواده جایگاه سالاری موضوعیت دارد...
روی آن حرف فکر کردم... نمیدانم همان اندازه که برای من دلنشین بود تو هم با آن ارتباط برقرار میکنی یا نه... اما به نطر من این جمله بسیار حکیمانه است...
معنای این حرف این است که حتی اگر علم تو یا توانمندی های تو از همسرت بیشتر بود دلیلی بر سالاری تو در منزل و خانواده نیست... بلکه آنچه در خانواده باید مورد ح
اعیان ثابته
۱طبیعت واسط اعیان
آنچه را که ما بیشتر از هر چیز راجع به اعیان ثابته می دانیم آن است که آنها موقعیت وجودی واسط دارند و در میان حق مطلق و جهان اشیاء محسوس قرار گرفته اند. به دلیل دارا بودن این موقعیت ویژه وجودی، اعیان ثابته دارای موقعیتی دوگانه هستند؛ فاعلی و انفعالی.
شیخ محی الدّین در انشاء الدوائر در ارتباط با طبیعت واسط اعیان ثابته می فرماید:
شیء سوم نه متصف به وجود است و نه عدم آن. این شی متصف به زمان و ازلیّت نیست، گرچه همیشه با
اعیان ثابته
 
متن زیر خلاصه ایست در رابطه با مفهوم “اعیان ثابته” شیخ محی الدّین ابن عربی که از فصل مرتبط به آن در کتاب صوفیسم و تائوییسم ، پروفسور توشیهیکو ایزیوتسو تهییه گردیده است.
اعیان معمایی ژرف هستند که کنه حقیقی آنها تنها برای حق معلوم است و این به دلیل ساختار درونی علم الهی است.
 
1طبیعت واسط اعیان
 
آنچه را که ما بیشتر از هر چیز راجع به اعیان ثابته می دانیم آن است که آنها موقعیت وجودی واسط دارند و در میان حق مطلق و جهان اشیاء محسوس قر
... در قلمرو زحمت یا تقلا، هدف رفع نیازهای زیستی، زنده بودن
و یک نوع آسایش اولیه زیستی است. تقلا و زحمت از دیدگاه آرنت آغاز و پایان ندارد،
یک نوع فعالیت تکراری است. انسان ها در این قلمرو مانند حیوانات تابع ضرورت های
زیستی یا طبیعی هستند. شاید به همین دلیل، دیدن صحنه آشغال گردی یک انسان برای ما
تأثر برانگیز است؛ انسانی که در میان آشغال ها به دنبال رفع ابتدایی ترین نیاز
زیستی خود می باشد. همه ما نسبتا بیش و کم در این قلمرو بوده و هستیم. انسان در
قل
 
تاریخ نشان می دهد که اسرائیل، همیشه از کشورهای تابعه ایران بوده، و یهودیان آزاد شده کورش کبیر هستند. اکنون که ایران قدرت دارد، باید ان را دوباره ضمیمه خاک خود کند، و الا به فتوحات کورش خیانت کرده و: آرمانهای داریوش بزرگ را هم نادیده گرفته است. در خاک اسرائیل مخصوصا در منطقه غزه، پادگانهای زیادی از زمان هخامنشیان و ساسانیان است. تاریخ نویسان گفته اند که از نهصد سال قبل از میلاد، زیر نظر مادها بودند و از 500سال قبل میلاد، کورش بر انجا مسلط بود
 
جایگاه استفاده از سنگ در پروژه های ساختمانی
 
 
استفاده انسان از سنگ های ساختمانی  و تزئینی سابقه ای به قدمت اولین بناهای ساخته شده دست بشر دارد و انواع مختلف و متنوع سنگ های تزئینی به لحاظ ساختاری و مشخصات فیزیکی و شیمیایی و نیز از نظر تنوع رنگ و پارامترهای همگن نظیر مقاومت فشاری و جذب آب و مدول الاستیسیته توانسته ضمن جذب سلائق مختلف، نیاز بشر از لحاظ ماندگاری و دیرپایی و استفاده در قسمت های مختلف بنا تامین نماید. از طرفی نگاهی به سنگ و فر
 
                                        در انتظار آخرین بازمانده
                     
همه ادیان الهی و حتی غیر الهی بویژه همه مذاهب اسلامی منتظر منجی عالم بشریت و انسان کامل هستند و این عقیده و باور مختص به شیعه و ادیان و مذاهب دیگر نیست . در بین اهل سنت نیز روایات متواتر فراوانی در دست است. که منجمله رسول اکرم ( ص) فرمودند: اگر تنها روزی از عمر جهان باقی مانده باشد خداوند آنروز را آنقدر طولانی خواهد کرد. تا فرزندی از فرزندان من که کنیه‌اش کنیه من و ن
 
                                        در انتظار آخرین بازمانده
                     
همه
ادیان الهی و حتی غیر الهی بویژه همه مذاهب اسلامی منتظر منجی عالم بشریت و
انسان کامل هستند و این عقیده و باور مختص به شیعه و ادیان و مذاهب دیگر
نیست . در بین اهل سنت نیز روایات متواتر فراوانی در دست است. که منجمله
رسول اکرم ( ص) فرمودند: اگر تنها روزی از عمر جهان باقی مانده باشد خداوند
آنروز را آنقدر طولانی خواهد کرد. تا فرزندی از فرزندان من که کنیه‌اش
کنیه من
فقه فرهنگ و اجتماع»جامعه


پ


کد خبر: ۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ -02 November 2016

در یادداشتی بررسی شد؛
چند برداشت از فقه اجتماعی

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ فقه‌الاجتماع را می‌توان از چند زاویه مورد توجه قرار داد که در میان برداشت‌های مختلف، برخی اساسی‌تر و بعضی‌ آسان‌تر است؛ برداشت اساسی این است که نگاهمان را عوض کنیم و سیستم و آن منظومه را تولید کنیم؛ اما برداشت آسان‌تر این است که پای درس اساتید بخواهیم که نگاه اجتماعی به موضو
مراد از قرون وسطى از قرن چهارم میلادى تا اواسط قرن پانزدهم یعنى 1453 م است. در قرن چهارم، امپراطور روم کنستانتین که مردى بت پرست بود، مسیحى شد و از شمشیر خویش براى رواج مسیحیت استفاده فراوان کرد. با مسیحى شدن او قرون وسطى شروع مى شود و با سقوط روم یعنى آسیاى صغیر قرون وسطى تمام مى شود. (حدود یازده قرن).شروع قرون وسطى از حدود دویست سال قبل از تولد حضرت رسول(ص) شروع مى شود و تا حدود اواخر حمله مغول به ایران ادامه پیدا مى کند و طبعاً قرن هاى سوم و چهار
انسان امروزی
تقریبا یک سوم از زمان زندگی روزمره خود را در محیط کار می گذراند. اگر ذهن مشغولی
های پس از آن را نیز در نظر بگیریم، بخش قابل توجهی از حیات ما به فضای کار و
حواشی پیرامون آن پیوند می خورد. بدین ترتیب، محیط کاری هر فرد، عرصه ای مهم و
غیرقابل انکار از زندگی او را شکل می دهد. از طرفی دیگر، روابط و ساختار حاکم بر
فضای کاری سازمان ها و ادارات دولتی، بنگاه های خصوصی، تعاونی ها، شرکت ها، مؤسسات
و ...، سطح توسعه یافتگی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی
 
هر چقدر هم که از دستاوردها، امیدها، مثبت‌نگری‌ها، فعالیت‌های چشمگیر موثرمان در این ایام قرنطینه بگوییم ( که جا دارد از همین تریبون به همه‌ی دوستان خداقوت و دمتان گرم عرض کنم) این روزها، همه‌ی ما کم و بیش لحظه‌های ناب خلسه‌ای را تجربه‌ می‌کنیم که در این لحظات گرچه ممکن است به ظاهر کار شاقی انجام ندهیم، اما به کشف و شهودهایی در زمینه‌ی ابتذال نائل می‌شویم که شاید در ایام عادی هرگز چنین توفیقاتی نصیبمان نشود. 
بنده هم در این روزها، گاه
 جعبه سیاه -2
    اینبار میخواهیم به بخش دوم مطالب منتقد محترمی که در هامش گفتار "اصلاح مسیر" ارائه کرده بودند بپردازیم.  بخش اول نقد ایشان درباره موضوعات نظری و متافیزیک بود که تا حدی در "فلسفه و نقش زبان" بدان پرداخته شد.  بخش دوم بحث ایشان پرسش هائی درباره مباحث اجتماعی و مشکلات اساسی و مسائل روز کشور خودمان است.  مسائلی از قبیل مظالم و بیعدالتی های رایج، عقب ماندگی مفرط فکری، فقر مادّی و معنوی، افت درآمد سرانه، فجایع محیط زیستی، بیکاری و ف
غدیر در قرآن
الیوم کملت لکم دینکم  و اتممت علیکم نعمتى  و رضیت لکم الاسلام دینا . ( مائده : .3 )
روز غدیر خم دین شما را به حد کمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام کردم و اسلام را بعنوان دین براى شما پسندیدم .

» جایگاه عید غدیر در مکتب


1ـ عید خلافت و ولایت
 روى زیاد بن محمد قال :
دخلت على ابى عبد الله (ع) فقلت :
للمسلمین عید غیر یوم الجمعة والفطر والاضحى ؟
 قال : نعم ، الیوم الذى نصب فیه رسول الله (ص) امیرالمؤمنین (ع) . مصباح المتهجد : .736
 زیاد بن محمد
گذار به دموکراسی در ایران امروزمصاحبه با ماهنامه ایران فردا با ⁨محسن رنانی⁩، شماره ۵۴ (آبان ۱۳۹۸) ایران فردا: متشکرم از زمانی که در اختیار بنده قرار دادید. تعریف کلی شما از گذار به دموکراسی چیست؟رنانی: دموکراسی نقطه‌ای نیست که ما به آن برسیم، دموکراسی یک فرایند است. بنابراین همین که شاخص نشان دهد ما در مسیر هستیم و فرایند چراغش روشن است کفایت می‌کند. در این راستا باید به چند نکته توجه کنیم: نکته اول اینکه، کشورها در موقعیت تاریخی خود میزا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها